czwartek, 17 grudnia 2015

Choinka z piernika - prezent DYI

Ostatnio pochłonęły mnie przygotowania do Świąt - pierwszy raz robię samodzielnie Wigilię i od tygodnia staram się nieco nadgonić. Ostatnio przez cały dzień lepiłam pierogi - 120 sztuk! W życiu nie zrobiłam tyle za jednym razem! Straciłam poczucie czasu i nie kupiłam ani nie przygotowałam nic na spotkanie ze znajomymi. Mieliśmy pójść do ich domu pierwszy raz więc wypadało coś ze sobą przynieść. Na szczęście miałam w lodówce ciasto na pierniczki, bo planowałyśmy z Karolą wspólne pieczenie. Przypomniały mi się choinki, które kiedyś zamówiliśmy w firmie dla naszych klientów, na biegu postanowiłam zrobić w domu coś podobnego. Rozwałkowałam je, wykroiłam różnej wielkości gwiazdki i posklejałam lukrem na kształt choinki, do tego posypki, cukier puder i prezent gotowy:) Myślę sobie, że to fajna opcja na prezent dla współpracowników, na przedświąteczne spotkania ze znajomymi, albo po prostu coś od serca dla bliskiej osoby.




Zachęcam także do zrobienia chatki z piernika! Jest trudniejsza niż choinka i wymaga więcej czasu, ale wygląda, pachnie i smakuje - BOSKO! Przepis na chatkę, ciasto piernikowe i lukier znajdziecie na moim drugim blogu Kulinarne Inspiracje.




Do zrobienia choinki użyłam tego samego ciasta i lukru co na chatkę. Wycięłam po 10-12 różnej wielkości gwiazdek, upiekłam je i posklejałam je tak, aby ramiona gwiazdek nie nachodziły na siebie. Układamy je po dwie tego samego rozmiaru jedna po drugiej - dzięki temu choinka jest wyższa i smuklejsza. Jeszcze mokry lukier na choince posypałam drobnymi białymi perełkami. Całkiem wyschnięte drzewko oprószyłam dla lepszego efektu cukrem pudrem. Choinki w sumie mają ok. 12-15 cm wysokości - w zależności od tego ile warstw ułożymy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz