sobota, 26 marca 2016

Ciastka - pisanki

Oto moja propozycja na ciastko do wielkanocnego koszyka, albo na własnoręcznie wykonany prezent "od Zajączka".



Własnoręcznie zrobione kruche ciasteczka w kształcie jajek ozdobiłyśmy lukrem i perełkami - nic trudnego, a efekt bomba!

Przepis na ciasto kruche znajdziecie tu Kulinarne Inspiracje. Reszta to już bułka z masłem. Nie potrzeba nawet foremki! Ja nie mam takiej w kształcie jajka. Wycięłam z kartki jajko o wielkości ok. 10 cm, kładłam je na rozwałkowanym cieście i wycinałam nożykiem dookoła. Oczywiście - z foremką byłoby łatwiej, ale umówmy się - użyjemy jej może jeden raz w roku - czy jest sens ją kupować?

Każde jajko po upieczeniu (ok. 7 minut w temoeraturze 180 stopni). Smarujemy gęstym lukrem królewskim - zachęcam do skorzystania z tego przepisu: lukier królewski do chatki piernikowej
http://kulinarneinspiracje.blogspot.com/2015/12/chatka-z-piernika.html. Do jeszcze miękkiego lukru przykleiłyśmy z dziewczynami różnokolorowe perełki i dekoracje cukniernicze.

Gotowe jajka powinny wyschnąć przez noc. Później można je zapakować do wielkanocnego koszyka, albo zapakować w folię, związać kokardą i podarować jako świąteczny upominek. Karola podarowała jedno z nich swojej wychowawczyni z byłego przedszkola, które odwiedziłyśmy tuż przed świętami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz